Ohrožená příroda v Posázaví

Oblíbenou posázavskou stezku má přetnout dálniční most.
Podívejte se, co ŘSD chystá
(30. března 2018)
https://www.e15.cz/domaci/oblibenou-posazavskou-stezku-ma-pretnout-dalnicni-most-podivejte-se-co-rsd-chysta-1345047
U článku je fotogalerie ukazující současnou i možnou podobu těchto míst.

Komentář: Ještě je čas zastavit dálnici D3 přes Posázaví
(Pavel Baroch, 1. 11. 2020)
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/komentar-jeste-je-cas-zastavit-dalnici-d3-pres-posazavi-126828
„Pokud chce nové středočeské zastupitelstvo ukázat, že je jiné než to předchozí v čele s Jaroslavou Pokornou Jermanovou, má k tomu teď ideální příležitost: postavit se proti plánované dálnici přes panenskou přírodu Posázaví.
      Až bude příznivé počasí, doporučuji zástupcům nově sestavené krajské koalice ve středních Čechách, aby si udělali výlet. Mohli by si ho pojmenovat „Po stopách dálnice D3“. Projít si aspoň část trasy naplánované autostrády, která může navždy znetvořit jedinečnou krajinu a přírodu Posázaví.

Dopravní žurnál babky kořenářky č. 3
(video z 29. 3. 2020)

Neotřelé zpravodajství babky kořenářky z dopravní infrastruktury:
Koronavirus na dálnicích / Všichni to vědí / Ministerská instruktáž za 62 mld. Kč
.
Všechny díly: https://narkybabkykorenarky.cz/journal/

Sázava versus dálnice
(reportáž zveřejněná v časopise TÝDEN)
https://www.alternativad3.cz/archive/8/sazava-versus-dalnice.pdf


Máme jasnou trasu
(pořad z cyklu „Nedej se plus“ vysílaný 6. 10. 2019 na ČT2)
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/219562248410026-mame-jasnou-trasu#t=14m56s

Kvůli hluku byl úsek dálnice D0 u Jesenice (SOKP 512) řadu let ve zkušebním provozu . . . a teď jim sem plánují vyústění D3.

Ing. arch. Iva Řehulková, místostarostka obce Jesenice, v tomto pořadu řekla
(titulky v čase 00:14:56):

Pan premiér se odvolával na to, proč se nestaví jako v Německu.
Tak jsem prosila: Ano, stavme jako v Německu. Stavme pořádně podle opravdových relevantních průzkumů, dobrých dat. A když budeme stavět tak, jak se má, tak pak třeba ten odpor občanů proti těmto stavbám nebude takový. Posuzování vlivů na životní prostředí se řeší takovou salámovou metodou, přitom tyto dokumenty EIA, SEA, jejich princip je posuzování všech vlivů najednou v tom území. A oni posuzují vždycky kousíček. Něco tam započítají, něco ne. Takhle to prostě není možné. My bychom hlavně chtěli, aby to bylo dělaný správně.

Naučná stezka „Vliv dopravních staveb na krajinu“

Po stránce turistické čekejte nenáročnou procházku o délce zhruba pět kilometrů z Jílového do Luk pod Medníkem. Zlepšení fyzické kondice ale není to, proč stojí za to se po naučné stezce Vliv dopravních staveb na krajinu vydat. To hlavní je, že vede trasou plánované dálnice D3 a že se z informačních panelů dozvíte spoustu informací o této stavbě a jejích dopadech na okolí. A protože budete přímo na místě, bude se vám z toho leccos odehrávat před očima jako film.

Více se o šesti zastaveních dozvíte v článku
https://www.cistoustopou.cz/index.php/pesky/clanek/tip-naucna-stezka-krajinou-ktera-mozna-zmizi-1691

Podrobný popis na Zastavení č. 1 … Zastavení č. 6
https://www.jilovezeleni.cz/wp-content/uploads/2020/01/naucna-stezka-Vliv-dopravnich-staveb_Dolní-Posázaví.pdf


Ekonomická únosnost
o „salámové metodě“ a ekonomické (ne)návratnosti.

 

 ════════════════════════ 
Oblast Posázaví a dálnice D3
 ════════════════════════ 

→ zpět na Ohrožená příroda